Przejdź do treści
Dyskusja „Weill/Brecht – Melodia, słowo i maskarada”
Data/Czas: 03/06/2022 | 18:30-18:30
Lokalizacja: Goethe-Institut Krakau | Rynek Główny 20 | Kraków

Goethe-Institut Krakau: Brecht i Weill stworzyli razem niezapomniane dzieła, które na stałe weszły do repertuaru wielu wykonawców i wywarły duży wpływ nie tylko na piosenkę aktorską i estradową, ale także na muzykę rockową. I tak np. Bob Dylan uznał song „Die Seeräuber-Jenny/ Jenny Piratka, czyli marzenia pomywaczki” z „Opery za trzy grosze” za jeden z najważniejszych utworów swej młodości, zaś Jim Morrison z The Doors spopularyzował sarkastyczny „Alabama Song” z „Rozkwitu i upadku miasta Mahagonny”. W Polsce z twórczością Weilla i Brechta mierzył się m.in. Kazik Staszewski (płyta „Melodie Kurta Weilla”). Skąd wzięło się to niesłabnące zainteresowanie tesktami Bertolta Brechta i muzyką Kurta Weilla?


Zapraszamy na kolejną rozmowę w cyklu „Literatura i muzyka. Pięć rozmów o pisarzach i kompozytorach” zatytułowaną „Weill/Brecht – Melodia, słowo i maskarada”!
W piątek, 03.06.2022 o godz. 18.30 o fenomenie Brechta i Weilla rozmawiać będą: Dr hab. prof. nadzw. UŁ Karolina Prykowska Michalak, znawczyni teatru niemieckiego z Katedry Dramatu i Teatru Instytutu Kultury Współczesnej UŁ oraz Agnieszka Grochowicz, wokalistka, aktorka, autorka tekstów i muzyki, interpretatorka songów Brechta/Weilla. Spotkanie poprowadzi Agata Dąbek, dramatolożka, dramaturżka, Kierownik Dramaturgów w Narodowym Starym Teatrze, współautorka publikacji Bertolt Brecht. „Die Dreigroschenoper”.
Po rozmowie odbędzie się krótki koncert songów Brechta/Weilla w wykonaniu Agnieszki Grochowicz, z towarzyszeniem pianisty Jarosława Olszewskiego.
Informacje na stronie

Goethe-Institut Krakau

News Alert

Bądź na bieżąco!

Zamawiając bezpłatny newsletter akceptuje Pan/Pani naszą ochronę danych. Wypisanie się z prenumeraty newslettera jest w każdej chwili możliwe.