Przejdź do treści

Kandydatki w medialnej kampanii wyborczej

Data/Czas: 11/12/2019 | 10:00-12:30
Lokalizacja: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich | aleja "Solidarności" 77 | Warszawa

Wyniki wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz wyborów parlamentarnych wyraźnie pokazują, że kwoty płci na listach wyborczych, wprowadzone do polskiego prawa w 2011 roku, nie są wystarczającym mechanizmem wyrównywania szans kobiet i mężczyzn w polityce. Coraz większego znaczenie dla sukcesu wyborczego nabiera sposób prowadzenia kampanii wyborczej w mediach przez kandydatów i kandydatki. Czym charakteryzowała się medialna kampania wyborcza kandydatek do Parlamentu Europejskiego oraz kandydatek do Sejmu? Czy kandydatki były tak samo widoczne w mediach jak kandydaci? Jaki był obraz kobiet oraz czy kwestia praw kobiet była obecna w oficjalnych spotach komitetów wyborczych?

Program spotkania:

Otwarcie spotkania
dr hab. Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich
Małgorzata Kopka – Piątek, p.o. dyrektorka Fundacji im. Heinricha Bölla w Warszawie
dr Jacek Kucharczyk, prezes Zarządu, Instytut Spraw Publicznych

Prezentacja wyników monitoringu

Kandydatki w wyborach do Parlamentu Europejskiego 2019 r.
Małgorzata Druciarek, kierowniczka Obserwatorium Równości Płci, Instytut Spraw Publicznych

Kandydatki w wyborach parlamentarnych 2019 r.
dr Agnieszka Kwiatkowska, Uniwersytet SWPS

Dyskusja panelowa z udziałem:

prof. Beaty Łaciak, członkini Zarządu Instytutu Spraw Publicznych
Agnieszka Grzybek, członkini Zarządu Fundacji na Rzecz Równości i Emancypacji STER
Waldemar Kamiński, samorządowca, członka Partii Zieloni, praktyka kampanii wyborczych
Moderacja: dr Jacek Kucharczyk, prezes Zarządu, Instytut Spraw Publicznych

Organizatorzy proszą o rejestrację online do 9 grudnia pod linkiem. 

 

Instytut Spraw Publicznych

News Alert

Bądź na bieżąco!

Zamawiając bezpłatny newsletter akceptuje Pan/Pani naszą ochronę danych. Wypisanie się z prenumeraty newslettera jest w każdej chwili możliwe.